środa, 17 maja 2017

To i owo, drobiazgi i osobliwości.

Kompleks rekreacyjno- hotelowy Salt Hill Thermal Spa powstał przy gorących źródłach tworzących niezwykłe białe formacje skalne, na początku delikatne i kruche, później twardniejące.Podobne występują jeszcze tylko w Turcji i USA.


Baseny i wypasiony kompleks spa.


Gorące źródło i zapaszek niezbyt miły.


Białe skały.



Pomnik sympatycznego zwierzątka,


Wąskotorówka i stacyjka jak z dawnej powieści.



Hotel zbudowany w latach 1927 -1930 dla wyższych sfer,


Położony wśród ogrodów i nad jeziorem Hamori


z malowniczą przystanią łódek.



Dolina Pięknej Pani, skupisko piwniczek  wydrążonych w tufowym wzgórzu.



Część zamieniona na knajpki, pijalnie wina.





Na środku doliny stanowiska dla amatorów ognisk i potraw z kociołka.



Tak bardziej nowoczesna piwniczka, tu można było spróbować i wybrać sobie wino.


Oryginalna lampa w kształcie winnego grona,


to nie wiem co, ale było przy budynku z basenami.


Kłódki modne wszędzie, z braku mostu może być płot.


Kolorowe krzesełka,


szyldy,





lew strzegący wejścia.

Jak tak przeglądam zdjęcia to sporo przez te parę dni widzieliśmy.

12 komentarzy:

  1. Pierwszy!! Znowu...
    Ta porcja najbardziej mnie urzekła. Różnorodna, nietypowa. Klimatyczna.
    Szkoda, że już tam nie będę.z

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdjecie z pieknie kolorowymi lodeczkami jakie ladne!!! jakie te kolorki wyszukane! no i kolorowe krzeselka tez niczego sobie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łódeczki były do wypożyczenia, można było sobie popływać.

      Usuń
  3. To zielone winne grono, jest z butelek, fajowskie!!! :) Kiedyś robiłam dekoracje na wesele mojego chrześniaka, upinałam winne grona z balonów, były z kilkudziesięciu balonów, bo sala była bardzo duża.
    To jezioro wśród lasów cudowne, popływanie sobie po nim łódką, to musi być niesamowity relaks!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wtedy było pochmurno i chłodno, jezioro wyglądało tajemniczo.

      Usuń
  4. Jakbym sie wykapala wtych solankach:)

    A wizyte w Dolinie Pieknej Kobiety wspominam, hm, hm dobrze, tylko panowie, po wieczornym spozyciu wina-stamtad, byli nazajutrz nie do uzytku;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście jeden z moich panów był nieletni, a drugi samochodem, więc tylko jedzonko pyszne było.

      Usuń
  5. Baseny, ciepłe źródła - to najchętniej bym odwiedziła.:))) Widziałam to białe na zdjęciach z Turcji, nie wiedziałam, że i na Węgrzech jest.
    Mnie też się podoba żyrandol groniasty.:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ładnie tam było, taka kąpiel chyba jest przyjemna. Nie korzystałam.

      Usuń