piątek, 16 sierpnia 2019

Nie mogę wymyślić tytułu...

Było już, że nareszcie się ruszyłam, było że narzekam, relacje wszelakie itp.
Tym razem jest wszystko co było i wiele więcej, bo wybierałam się jak sójka za morze, narzekałam sama przed sobą na wszystko, żeby się wytłumaczyć z braku działania, a że wreszcie pojechałam, czas na relację.
Dobrze jest pojechać i być mile widzianym, rozpieszczanym i ważnym gościem. Ma to też wady, bo żal wyjechać i ma się trochę wyrzutów sumienia, że tak mało daję z siebie....bo tych butelek wina mogłam przywieźć dwie.
Byłam w Opolu, gdzie zjadłam na wejściu pyszne naleśniki i z bólem serca musiałam odgonić wróbelka, który dobierał się do talerza koleżanki,


Musiałam zdążyć zanim się ruszy,


opolska kolorowa lama-elegantka.


Wesołe graffiti nad Odrą,



piękne miejsce, na odpoczynek, pogawędkę,


podziwianie otoczenia  i 


wino.


Wieczorny spacer przez miasto i dwa księżyce.


Rano po pysznym śniadanku i kawie w miłym towarzystwie, zamek w Niemodlinie.


Nepomucen przez zamkiem,


w parku piękne stare drzewa


i daniele.


W środku pozostałości po dawnych malowidłach,


a także po scenografii do filmu "Jasminum", który tu powstawał,


dziedziniec,


od innej strony,


kaplica zamkowa,



wystawa ikon,


podziemia z szczątkami dawnych właścicieli,


"sala tortur", jako dodatkowa atrakcja turystyczna bo autentyzmu w tym niewiele,( bo właściwie po co?) 


Winiarnia ma tutaj kiedyś być, na razie jest dekoracja z pustych beczek.
Czas niestety płynął nieubłaganie, chcieliśmy jeszcze coś zobaczyć, trzeba było ruszać dalej, ale o tym kiedy indziej.

23 komentarze:

  1. Wspaniała wyprawa Ewo!
    Znalazłam filmik ciekawie opowiadający o niemodlińskim zamku https://www.youtube.com/watch?v=XkXhHLYgJNY. Jest w nim informacja, że znaleźli się ludzie którzy zaczynają inwestować w tym zamku, to fajnie jest szansa że nie zniszczeje.
    Ta lama jest cudowna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwiedzanie było z przewodnikiem, remontują i mają pomysły na promocję obiektu, też o nim czytałam, ale mi się informacja źle wkleiła i zrezygnowałam. Można dokładne dane znaleźć jak ktoś ma ochotę.

      Usuń
  2. Czyli po pewnym zastoju znow jestes Pyza na polskich drozkach, zwiedzasz i dzielisz sie wrazeniami. Ogladalam Jasminum, ale nie wiedzialam, ze film byl krecony wlasnie tam. Rozowa grzmija na plocie robi wrazenie! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko część muralu, był dluuuugi.
      Z tymi dróżkami będzie kiepsko, bo od poniedziałku wracam do babciowych obowiązków i zapowiadają powrót upałów.

      Usuń
  3. Nenufary jak u impresjonistów!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nam dobrze siedzieć w domu i oglądać Twoje relacje. Dziękuję. Poproszę więcej zdjęć, bo oko masz fotograficzne. A wróbelek nie do pobicia.z

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygodnie, prawda? Będę nudna i jednak zalecam trochę ruchu, a nuż się okaże, że umiesz patrzeć lepiej?
      Za "oko" dziękuję, ale bywają o niebo lepsze.

      Usuń
  5. Tak mi się westchnęło na wspomnienia z Opola. Byłam kilka razy, no cóż, skoro jedyny brat to nie rodzina...
    Tak to jest, że człowiek wybiera się i wybiera, a potem żal wracać.
    Dziękuję za wycieczkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym razem miasta nie zwiedzałam, ale bardzo mi się Opole podoba i dobrze się tam czuję.

      Usuń
  6. Tez bardzo Opole lubie...ale ja jestem opolska dzioucha! Nenufary cudne a jeszcze lama elegantka, gdzie ja znalazlas? I murale fajne. NIEMODLINA nie znam a ciekawie sie zapowiada!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. NEPOMUK...tez godny zachwytu

      Usuń
    2. Niemodlin niedaleko, lama nie pamiętam gdzie była, znalazłam jeszcze jednego Nepomuka ale zdjęcia słabo wyszły bo był w cieniu i za szybą.

      Usuń
    3. MA byc 8 lam pomalowanych, doczytalam sie, ze jedna ma poalowac moja dobra znajoma Magda Hlawacz, mam jej kilka obrazow w Caracas, w Andach i jeden w Warszawie...

      Usuń
    4. Muszę przejrzeć swoje zdjęcia opolskie, bo chyba jakąś jeszcze lamę mam. Następnym razem zapoluję na lamy.

      Usuń
    5. Ta lama z Twojego zdjecia to wlasnie jest Magdy...stoi przed Liceum plastycznym w Opolu.

      Usuń
  7. beczki czekające na zmianę klimatu, aż wino zacznie być typową uprawą. piękne, nowiutkie beczki. może niech zostaną puste dożywotnio?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas już winnice są, beczki można napełniać. Obawiam się że zmiany będą takie, iż niewiele urośnie.

      Usuń
  8. Pozostało nam jeszcze trochę takich podniszczonych pałaców, Szkoda, ze nie potrafimy o nie zadbać a spotyka się wśród nich perełki. Wędruj, wędruj a my razem z Tobą.W....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, z tym wędrowaniem coraz gorzej, czas dziwnie ucieka i siły już nie te....

      Usuń
  9. Ewuniu, tak ciekawie i pięknie opisujesz wszystkie wycieczki, że powinnaś zostać przewodnikiem z naciskiem na zwiedzanie zamków. A przy okazji robisz bardzo dobre zdjęcia.
    Serdeczności zasyłam

    OdpowiedzUsuń