wtorek, 2 lipca 2019

Trwaj chwilo....

Już narzekałam, wspominałam, wypadało by bardziej optymistycznie. Po perypetiach ze sprzętem, wrócił mi dobry humor, na jak długo, nie wiem.
Pomyślałam jednak, że skoro jest ciut chłodniej to mózg nie przegrzany coś wymyśli. Akurat teraz spotkałam kilka razy te słowa "trwaj chwilo" i pomyślałam, że jeszcze nie jest tak źle, skoro potrafię tak pomyśleć. Czyż nie piękna jest chwila kiedy grymaszący maluch wreszcie zaśnie i zapadnie błoga cisza? Chciałoby się żeby trwały:


zapach lip w rozgrzanym powietrzu,


delikatna uroda tych kwiatów,


kolory i rozmaitość kształtów róż, kiedy się stoi, podziwia i chciało by się żeby nie przekwitły i zachwyt był zawsze ten sam.



Czy to nie wymarzony domek dla Calineczki?


Lśniące piórka i ruch wody też piękne,


miłe uczucie, kiedy dotknęłam palcem mięciutkiego puchu,
a maluch nawet nie zauważył?
Fajnie jest kiedy człowiek jeszcze umie dostrzegać urodę otaczającego świata, mimo upału, betonu i....komarów.

Groźnie wyglądające niebo też może zachwycić, a żeby już nie było tak grzecznie to odrobinka pikanterii  na zakończenie.



26 komentarzy:

  1. Takie chwile powinny trwać. Zwłaszcza ilustrowane piosenkami. Swoją drogą zaskoczony jestem i gratuluję takiego urozmaicenia. z

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię zaskakiwać, oczywiście pozytywnie, a piosenka ładna.

      Usuń
  2. Ludzie o pięknych sercach potrafią dostrzec piękno... nawet w ciężkich chwilach dojrzą choćby iskrę piękną. Ależ pozytywny post, urocze zdjęcia i piękne słowa. Pozdrawiam. <3 Hahaha Ileż ja tu słowo 'piękno' użyłam... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam, to jeszcze dodam jedno:piękny komentarz.

      Usuń
  3. Fajowsko, że lapek dał się reanimować, niech działa jak najdłużej!
    Taaaaak świat jest upierdliwy, ale piękny i całe szczęście, bo mógłby być tylko upierdliwy ;)
    Piękne zdjęcia, a kaczor wyszedł ci Ewo taki śmiesznie rozczochrany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że dążymy uparcie do tego, by był tylko upierdliwy. Trudno będzie wtedy o zachwyt i zatrzymanie chwili.
      Kaczor przed momentem łapał w locie smakołyk rzucony przez dziecko.

      Usuń
  4. Lip nie czuję, rosną po drugiej stronie ulicy, a na wyjeździe lipa kojarzy mi się z miotłą i taczką.Jestcwielka, do zimy tylko spadaja galezie, liscie, kwiaty,klwjacy nektar, na okraglo robota:) Jak to przez pryzmat takiej pracy inaczej sie postrzega pory roku i przyrodę.
    Ale i piekno jeszcze zauważam, jak nie padam na pysk.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno zauważasz, przecież o to zielone dbasz. Pewnie, że z Twojej perspektywy trudno się cieszyć czymś co przysparza roboty.

      Usuń
  5. Chwile trzeba łapać, potem się je wspomina, a jak są zdjęcia, to łatwiej sobie przypomnieć to i owo. Np. puchatą kaczuszkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie dlatego robię zdjęcia, zatrzymują chociaż obraz, brakuje im zapachu i dźwięku, a to tworzy całość.

      Usuń
  6. W innej piosence jest: "w życiu ważne są tylko chwile".:) Niech tych pięknych będzie jak najwięcej.:)
    Kachucha urocza, a piosenkę bardzo lubię, taki ciepły duet. Lipy u nas już dawno przekwitły, ale ciągle znajdzie się jakieś piękno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli carpe diem po się może nie powtórzyć, zwłaszcza moment kiedy coś zachwyci. Lipy też przekwitły, zapachów mniej i susza, trawniki żółte, miejscami wygolili do gołej ziemi.
      Czekam na deszcz.

      Usuń
  7. Czytałam o sprzęcie i czekałam.
    Myślę, że jak człowiek ma tę umiejętność dostrzegania urody świata, to nigdy jej nie zatraci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdzam na sobie, jak dotąd jeszcze jest.

      Usuń
  8. Kocham zapach lipy o róże.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapachów, które kocham jest wiele, tymczasem znów zapomniałam o maciejce i nie posadziłam.

      Usuń
    2. Mnie maciejka przydusza, niestety, choć pięknie pachnie...

      Usuń
    3. Lilie z kolei duszą mnie i brudzą pyłkiem. Też bardzo je lubię, ale kot miał żółty nos.

      Usuń
  9. te delikatne kwiaty, rosną na katalpie - inna nazwa to szupin japoński. piękne drzewa potrafią rozrastać się podobnie do dębów - szeroko, w bujną koronę. a jesienią maja strąki po 40 cm długie i nadają się na miecze dla dzieciarni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za przypomnienie nazwy, jakoś zawsze mi umyka, jest w moim mieście kilka pięknych egzemplarzy.

      Usuń
  10. Jesteś niezwykła, tyle ciekawych rzeczy chcesz zatrzymać, bo kwiaty, liście, zapachy, a nawet piękne chwile. Póki jest ta radość życia, póki dostrzegamy urok tego świata, starość nie będzie miała dostępu do umysłu, a i ciało jakby wolniej obrastało zmarszczkami. Życzę tej młodości całe pęczki, niech kwiaty dbają o Ciebie, a dobra chwila niech trwa jak najdłużej.
    Zasyłam serdeczności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za piękny komentarz i Tobie życzę pięknych chwil do zarzymania.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  11. A zachwyt zawsze jest ten sam a nawet wiekszy! jezeli chodzi o kffiatuszki, ofkors!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tobie ostatnio zachwytów nie brakuje, tak trzymaj.

      Usuń